Storytelling voor professionals

Iedereen kan een verhaal vertellen. Iedereen heeft ook een verhaal te vertellen. Iedereen houdt van verhalen luisteren en van verhalen vertellen. In wat voor vorm dan ook.

We hebben allemaal iets uit te leggen over wie we zijn, wat we doen en waar we in geloven. Maar of het verhaal ook aankomt, blijft hangen en naverteld kan worden, hangt niet alleen af van het onderwerp van het verhaal, maar ook van wie het vertelt, aan wie het verteld wordt en van de manier waarop het verteld wordt.

Als storytelling goed uitgevoerd wordt, kan het jou helpen je te presenteren, het kan merken verbinden met hun doelgroep, het zal gemeenschappelijke waarden uitdragen, emoties teweegbrengen en de boodschap overbrengen. Het kan ondernemers hun marketing doen versterken en zo ook de verbinding met hun klanten. En het kan een professional helpen in het vinden en creëren van de ideale dienstbetrekking. En dit alles zonder dat er direct een verkoopsignaal gegeven wordt, wat vaak weerstand oproept.

Maar wanneer wordt het goed uitgevoerd? En kunnen beelden en animaties iets toevoegen aan een goed verhaal?

In deze training vertel ik je over de functie en de voordelen van Storytelling voor professionals èn we gaan echt aan de slag met

  • jouw verhaal
  • hoe geef je je verhaal weer
  • waar vertel je dit verhaal